Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Even voorstellen: Interview met Anton de Heij over zijn rol in de PR en communicatie voor ECM

3 maart 2022

Interview

Met de lancering van de nieuwe website, het opfrissen van de social media kanalen en meer nieuwe ontwikkelingen en initiatieven op het gebied van PR en communicatie, is het een drukke tijd geweest voor Anton de Heij. In dit interview zal hij hier verder over uitweiden en krijgen jullie een beter beeld van zijn werkzaamheden.

Om te beginnen, kan je ons wat meer vertellen over jezelf en jouw rol binnen ECM? 

Ik ben Anton de Heij, 62 jaar oud en woon in Gouda. Inmiddels werk ik bijna 20 jaar bij ECM in Woerden. Vanuit mijn achtergrond in de grafische industrie begon ik destijds met het stroomlijnen van alle publicaties (veelal drukwerk), omdat de groei van de organisatie daar om vroeg. 

In de loop der jaren is de rol van drukwerk volledig veranderd en daarmee mijn functie en verantwoordelijkheden ook. Ik ben nu verantwoordelijk voor de PR en communicatie en houd me bezig met social media, (digitale) nieuwsbrieven, de website en ook offline publicaties. Allemaal middelen die we inzetten met één doel: een helder verhaal verspreiden over wat ECM kan beteken voor de bedrijven, werknemers en scholen in onze mooie branche. 

In mijn vrije tijd zit ik graag op de racefiets. Om fit te blijven en om te trainen voor de klim van de Mont Ventoux in Frankrijk. In juni doe ik voor de derde keer mee met de TourduALS. Daarnaast ben ik een liefhebber van theater- en dansvoorstellingen. En dat mag gelukkig allemaal weer! 

Op PR en communicatie gebied is er het nodige gebeurt de afgelopen tijd. Ben je tevreden over de voortgang? 

Onze nieuwe website vind ik echt heel geslaagd. De kleurrijke uitstraling, het nieuwe logo, de heldere boodschap, de functionaliteit: alles is verbeterd. Ik ben ervan overtuigd dat onze klanten ons nu beter en makkelijker kunnen vinden. Daarnaast zijn we nu ook actiever aanwezig op social media (LinkedIn, Facebook, Instagram). Ideaal om onze boodschap onder de aandacht te brengen bij de verschillende doelgroepen en we krijgen er goede reacties op.

Tot slot, is ook goed om te benoemen dat we hard aan het werk zijn een online versie te maken van onze Arbeidsmarktmonitor. Alle cijfermatige informatie over de meubelindustrie en interieurbouw is vanaf mei 2022 terug te vinden op onze website.

Wat is voor ECM de grootste uitdaging op PR/communicatie gebied?

Een grote uitdaging voor ons is om minder bescheiden te zijn. We hebben namelijk echt waardevolle diensten en producten te bieden voor de branche en dit mogen we dan ook frequenter en uitgebreid onder de aandacht brengen. 

Daarnaast proberen we onszelf te blijven verbeteren in de communicatie naar onze verschillende doelgroepen. Namelijk, hoe beter de communicatie, hoe groter de kans dat zij gebruik zullen maken van ons aanbod. En op die manier kunnen we de branche zo goed mogelijk van dienst zijn. 

Welk aspect binnen jouw werk geeft jou het meeste voldoening? 

Wanneer de boodschap die we willen verspreiden de juiste combinatie van tekst, beeld, inhoud en vormgeving bevat, word ik erg gelukkig. Daarnaast stemt het mij tevreden dat het aantal aanmeldingen voor onze maandelijkse digitale nieuwsbrief blijft groeien. De informatie in deze nieuwsbrief geeft namelijk een mooi beeld van onze veelzijdigheid en hoe wij de meubelindustrie en interieurbouw optimaal kunnen ondersteunen. 

Hoe zou jou het liefst zien dat jullie doelgroepen ECM zouden omschrijven? 

Het zou mooi zijn als onze doelgroepen (bedrijven, werknemers en scholen) de ondersteuning van onze vakmensen in scholing en werk ook meer en meer gaan ervaren. Dat onze gedrevenheid en deskundigheid in die ondersteuning de branche ook vooruit brengt en dat ook zo gezien en erkend wordt. Want daar doen we het voor!

Kan Anton iets voor jouw bedrijf betekenen op het gebied van vragen over de website, social media of nieuwsbrieven? Neem dan gerust contact op via a.deheij@ecmeubel.nl of bel naar 0348 - 72 40 51.

Delen

Terug naar overzicht