Cursus commerciële communicatie
Kijk eens naar de resultaten die deze cursus oplevert: meer zelfvertrouwen en werkplezier - meer nieuwe klanten - kortere doorlooptijd verkoopproces en hogere conversie van offertes. Bovendien zullen makkelijker betere resultaten zoals een hogere omzet en grotere marges gehaald worden. Om dit te bereiken prikkelen we graag jouw commerciële houding en laten we zien wat dat op kan leveren! Woensdag 2 oktober start de eerstvolgende cursus weer in Woerden.
Met plezier je commercieel succes vergroten!
Voor wie is de cursus bedoeld?
De cursus van vijf dagdelen is voor iedereen in het bedrijf die regelmatig (commerciële) contacten heeft met klanten. Dat kunnen ondernemers, verkopers/accountmanagers maar juist ook werkvoorbereiders en projectmanagers zijn.
Doel van de cursus
Een belangrijk doel van deze training is dat deelnemers handvatten krijgen om leiding te houden in het gesprek met de klant. En dat deelnemers voldoening ervaren omdat ze beter in staat zijn om gesprekken af te ronden met een order. Je wordt beloond voor hard werken en dat werkt motiverend.
Incompany maatwerk mogelijk
De training kan ook incompany gegeven worden. Deze variant kunnen we als maatwerk afstemmen op de verschillende commerciële functies en de behoeften in je bedrijf. Denk daarbij bijvoorbeeld aan communicatieve vaardigheden en -technieken voor werkvoorbereiders en projectmanagers. Door de vele klantcontacten die zij hebben een belangrijk kans voor meer commercieel succes. Neem hierover gerust contact met ons op.
Welke onderwerpen worden er tijdens de cursus behandeld?
Deze training omvat onder andere de volgende onderwerpen:
€985,-
Exclusief BTW
- Inzicht in klanten met gedragsprofiel DISQ
- Eigen profiel herkennen
- 7-stappen gesprekstechniek
- Opvolgen van offertes
- LSD techniek toepassen: luisteren, samenvatten en doorvragen
- Wegnemen van bezwaren
- Effectief afronden van verkoopgesprekken
- Benutten commerciele kansen door up-selling, down-selling, cross-selling
- Het juiste communicatiemiddel naar klanten toepassen
- Handvatten aanleren om negatieve signalen van klanten om te buigen naar commerciële kansen
- Oplossingen op basis van win-win
- Oefenen in rollenspelen om vaardigheden en aangeleerde kennis in praktijk te brengen
Cursusbeschrijving:
In de cursus wordt veel aandacht besteed aan situaties waar in de praktijk tegenaan wordt gelopen en is er veel ruimte voor eigen inbreng. Ook worden waardevolle commerciële vaardigheden en technieken besproken. Daarnaast worden communicatieve vaardigheden doorgenomen en getraind die inzicht geven in het gedrag van klanten en hoe daar op in te spelen.
Het resultaat van de cursus is:
- meer zelfvertrouwen en werkplezier;
- meer nieuwe klanten;
- kortere doorlooptijd verkoopproces;
- hogere conversie van offertes;
- makkelijker betere resultaten zoals een hogere omzet en grotere marges.
PRAKTISCHE GEGEVENS
Voorwaarden en werkwijze ECM-Academy
Duur: | 5 dagdelen |
Locatie: | Woerden |
Data: | Woensdagen 2, 16 en 30 oktober, 13 en 27 november van 9.00-12.30 uur. |
Kosten: | € 985,- p.p. excl. btw. |
Subsidie | De cursuskosten worden in 2024 voor 100% gesubsidieerd met een maximum van € 1.000 per persoon. De loon- en reiskosten zijn voor rekening van het bedrijf. |
Incompany: | Incompany of bedrijfsgroepen zijn mogelijk, hiervoor gelden andere voorwaarden. Je kunt hierover contact opnemen met ECM. |
Wat anderen zeggen over de cursus
Deze commerciële training had je aan het begin van je carrière willen krijgen.
Peter Bouwmans, Zwolle
Manager
18
Modules vakopleidingen nu te volgen
846
Cursisten gingen je voor in 2023
600
Gratis online cursussen